Windows 10 upgrade 1607
Voor gebruikers met een lokaal account was het even wachten op de lang verwachte upgrade van 1511 naar 1607. Voor gebruikers met een Microsoft account is de uitrol al enige tijd geleden. Wij van CCV willen graag anoniem (zo goed als mogelijk) blijven. We werken in ons voorbeeld met een desktop systeem. Smartphone en tablet gebruikers moeten wel met een account werken om in de app-store te geraken. Voor onze leden nu het volgende verslag in woord en beeld.                    << Naar Windows 10 vragen >>
Afbeelding 00
Updates staan klaar
Afbeelding 01
Voor bereiding van updates
Afbeelding 02
Installatie voor bereiden
Afbeelding 03
Herstarten is vereist
Afbeelding 04
Installeren
Afbeelding 05
Installatie is gereed
Afbeelding 06
Menu start
Afbeelding 07
Vernieuwde taakbalk
De afbeeldingen spreken voor zich. Het upgrade proces duurde twee uur en 15 minuten. Zaak is om er bij te blijven want er moeten verschillende opdrachten worden uitgevoerd. Wij zijn aangenaam verrast met deze nieuwe 1607 versie. Defender is nu zichtbaar in de taakbalk. Alle Apps staan nu zichtbaar in het menu start. Niet te voorspellen wat er tijdens het upgraden blijft behouden of juist weg is. Niet up-to-date gebruikte software is verdwenen en moet opnieuw worden geïnstalleerd, het vinkje "updates automatisch installeren" moet aanstaan.


Veel gestelde Windows 10 vragen
 
1607 wijkt af met een aantal zaken. Zo missen we de witte streepjes onder open staande vensters in de taakbalk. Zodra een venster naar de taakbalk gaat door middel van het
 " -  " min teken is er geen balkje of een andere waarschuwing dat er nog een programma open staat. Zeker als meerdere mappen of programma's open staan in de taakbalk die niet te zien zijn. In de volgende afbeelding is te zien hoe te handelen. Bekijk het schema goed!
 
taakbalkvensters zichtbaar maken
Instellingen staat open in onze taakbalk.
Veel gestelde Windows 10 vragen
 
Veel problemen voor nieuwe Windows 10 gebruikers die na de upgrade de vraag krijgen bij het openen van een filmpje of pdf, waarmee wilt u openen? In het voorbeeld wil gebruiker een beeldbestand openen. Wij zelf hadden eerst ook moeite met deze pop-up. De vraag is: Deze app blijven gebruiken. Dit is de voorkeur van Microsoft. Wij kiezen een andere optie ( VLC Media) selecteer deze en vink aan: Altijd deze app gebruiken! Van af nu gaat VLC open als we een film bestand willen zien. Zeker in het begin worden we lastig gevallen met deze vraag. Een pdf bestand staat ingesteld als Microsoft Edge bestand. Dat werkt natuurlijk niet. Verder over .pdf  twee colommen lager.

Hoe wilt u dit bestand openen?
Standaard programma kiezen voor extensies

 
Een .pdf lezer is niet meegeleverd door Microsoft. Een winkel die weet wat de gevolgen zijn voor klanten installeerd bijvoorkeur Foxit reader of Acrobatreader, gratis software. Alleen bij Acrobatreader van Adobe krijgt gebruiker te maken als er beveiligingsupdates nodig zijn de klant over de gratis aanbevolen software heen leest en deze aanbieding niet uitvinkt. Gevolg? Systeem slipt dicht met onodige vertragende extra software zonder enige toegevoegde waarde.

 Het pad om te kiezen met welke app een bestand open moet.
Standaard app kiezen voor openen van een bestand

Ik mis Windows Photo Viewer
Windows Photo Viewer in Windows 10
Veel gevraagd aan onze helpdesk. Ik mis Windows Photo Viewer, kan niet wennen aan Foto's van Windows 10. Wij werken ook liever met Photo Viewer. Klik op deze koppeling om een register bestand *(zip) te downloaden. Is gegarandeerd veilig. Twijfel? Kijk in de afbeelding hierboven. Die afbeelding is zichtbaar in Windows Photo Viewer. Nog twijfel? Dan niet doen. Pak de zip uit en klik er op. Windows zal nu vragen, weet u het zeker? Ja en klik op enter. Eénmaal gedaan zoekt u een afbeelding, klik met een rechtermuisklik en kies voor eigenschappen en selecteer openen met? Windows Photo Viewer en op toepassen.
                                  *Alleen voor Windows 10
Naar de pagina over sociale media onder vuur
 
Computerclub Voorburg
van Barbansonstraat 88
2274SP  Voorburg
070 7550 815 (Helpdesk)
0624 692 855 (Spoed)
0685 011 641 (Afhalen)
info@computerclubvoorburg.nl
www.computerclubvoorburg.com
www.computerclubvoorburg.nl
KvK: 27338434
Bank:
NL02 INGB 0004 8161 31
Wij werken in de volgende plaatsen:
Voorburg. Leidschendam. Voorschoten. Rijswijk. Wateringen.
Nootdorp. Den Haag. Hondelersdijk. Naaldwijk. Ypenburg.
Binckhorst. Laakkwartier. Wateringseveld. Bezuidenhout.
Mariahoeve. Scheveningen. Regio Haaglanden. Leiderdorp.
Reparatie in onze werkplaats onmogelijk?
Wij komen langs. Reiskosten € 15,00 halen en brengen.
Eénmalig € 7,50. Bijvoorbeeld voor het aansluiten van printer of  nas.
Nieuwe provider, internet, voip-telefoon en televisie instellen € 45,00.
Bel voor  toelichting of voor meer duidelijkheid onze helpdesk.
Trefwoorden: Sociale netwerken onder vuur. Trojanhorse. YAHOS. Butterfly Botnet. Ransomware. Malware. Spyware. Softonic. Bandoo. Keylogger. iLivid. IRC-Bot.
Snap Do. Backdoor. Adware. Slow PC Fighter. The price is right. Wajam. Coinvault. Babylon. Ask Toolbar. Reg Clean Pro. Funmoods. Conduit Engine.
Delta toolbar. AdvancedSystemProtector. PricePeep. Search Protect. Browse to save. PC Speed Up. Browser Defender. Softonic software. Claro Search.
 Windows 10 upgrade naar versie 1607. WhatsApp besmet via Facebook. Register Cleaner. eMule.
 
Computerclub Voorburg Computerwinkel regio Haaglanden.
 ©Computerclub Voorburg oktober 05  2016     |     info@computerclubvoorburg.nl